Thursday, November 25, 2010

SINERGI finished!



"apabila semua dihubungkan dengan keimanan, maka ia akan menghasilkan sesuatu yang luar biasa"

Assalamualaikum... alhamdulillah! kalau anda semua igt lg...saya ada membeli sebuah novel yg bertajuk SINERGI! setelah diajak oleh rakan2 lain untuk membacanya.. maka saya pown mencari novel itu.. tp tiada jodoh untuk bertemu di mana-mana kedai buku hinggalah saya bertentang mata dgnnya di MPH Midvalley suatu ketika dahulu..hihi.. lalu saya terus mengambilnya dan membelinya kerana risau dan gusar jika saya tidak dapat bertemu dgnnya lg di mana-mana selepas ini..hihi dan berita gembira... saya dgn sukacitanya memaklumkan bahawa saya baru sahaja menamatkan novel itu dgn genangan air mata yg hampir tumpah... bukan nk kata sad ending.. tp ada satu part di akhir cerita yg begitu menusuk ke tangkai hati saya....

saya ingin meletakkan SINERGI sebagai salah satu novel favourite saya... mungkin saya boleh kata PALING BEST pernah saya baca,,, sebenarnya saya baru berjinak-jinak dgn novel islamik ini selepas graduated from Integomb... saya dah hilang selera untuk membaca novel-novel cinta yg memaparkan jalan cerita dan tema yg hampir sama setiap kali.. kerana itulah saya meminati novel-novel Ramlee Awang Murshid yg bg saya sentiasa "out of the box"... dan sekarang saya ingin menyenaraikan Hilal Asyraf sebagai novelis kesukaan saya selepas Ramlee Awang Mursyid dan Hlovate...

apa yg saya suka tentang SINERGI... ? byk!! sgt la byk!!!!!

"keimanan adalah paksi"

kalau Hilal Asyraf xkeberatan..ingin ana betulkan tatabahasa di situ..keimanan ialah paksi..hihi... tp adalah bunyi dia lg sedapp an..okeyyy xkisah la..yg penting... u can grab the point kn...


satu yg saya rasa cam "arghh" pasal novel nih... saya tersalah teka siapa secret... saya ingatkan Erman.... rupa-rupanya Syafiq! dan saya hampir menangis part last yg syafiq hampir2 bunuh diri... saya nangis sebab Irfan nangis dgn kata-katanya time tuh....hihi.. rata-rata rakan2 blogger pown rmai yg dah bce... Zahratul Izzah dah bce,...~up to the limit~ pown dah bce... UNTIL LAST BREATH pown dah bce...Destinasi terakhir pown dah bce...ciap pkai nme Irfan Hakimi lg kat fb..hihi... dan alhamdulillah setelah tertangguh hampir sebulan..kwn2 saya pown dah habis bce..hihi... sebagai seorang wanita yg beragama Islam saya kagum dgn watak Irfan. kalaulah benar-benar ada lelaki sepertinya..insyaALLAH pasti ada....saya juga jelesss dgn rakan saya Nur Izzati yg kini berada di Irbid, Jordan dan belajar di JUST..pasti dia akn melalui kalau tidak suasana at least seating yg ade dlm novel tersebut... kesimpulannya... dapatkanlah novel ini dan bacalah... byk yg boleh kita pelajari drpd novel SINERGi ini....

wallahualam =)

No comments: