Saturday, January 21, 2012

空に飛べよう!



Assalamualaikum, syukur alhamdulillah telah selamat menyempurnakan sesi pengajian di IBT! finally i'm graduated!! pahit tawar masam manis, semuanya ada. alhamdulillah, pengalaman dan perjalanan hidup ini sentiasa mematangkan seorang makhluk bernama manusia. dan lebih indah lagi jika makhluk itu sentiasa hidup di bawah bayangan AL QURAN (fizilalilquran), kerana ia bisa membersihkan usia seseorng seperti mana bersihnya usia As Syahid Syid Qutub.

Alhamdulillah...tanggal 18 januari, kami 37 pelajar tajaan JPA ke jepun berjaya menggraduasikan diri dri IBT. pagi redup2 mendung yg tenang, dan kemudiannya dicucuri hujan rahmat pd petangnya menyaksikan bukan sahaja umi dan abah saya, malah makayah, papamama, momydaddy semua pelajar IBT tersenyum gumbira menyaksikan srg demi srg ank2 mereka muncul di pentas menerima sijil tamat pengajian di IBT.

disusuli jumaat penuh berkat yg juga dicurahi hujan rahmat, kami 37 org student IBT diumumkan layak untuk melebarkan sayap hingga ke negeri matahari terbit pada musim bunga tahun ini. i.ALLAH, berkat rstu dan redha ALLAH, juga doa ibubapa yg tidak putus2 juga sokongan semua rakan, dari segala sudut, terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan saya ucapkan.


umi,abah, 心の底から本当にありがとうございました。

ke jepun. mungkin ini antara nikmat terbesar dalam hidup saya, juga anda2 yg lain. ingat! kita ke jepun bukan sekadar unutk menuntut ilmu seperti yg kita tulis dalam personal statement(志望理由書)sahaja, tetapi juga mendukung matlamat dan tujuan hidup kita di muka bumi ini sebagai abdi ALLAH, dan khalifah, khalifah kpd diri sendiri dan umat lain.

dgn penuh segan silu ingin saya nyatakan disini, saya sgt sygkan anda semua F26! terima kasih kerana menghadiahkan saya kenangan yg sangat manis sepanjang berada di IBT. dan terima kasih kerana mengakhiri zaman belasan tahun bersama-sama saya, we're now 20, and perjalanan kita masih panjang, dan saya ingin anda bersama-sama dalam perjalanan dakwah ini, dan hulurkanlah tgn anda pabila saya jatuh, sebab saya nk bergandingan dgn anda semua hingga ke Jannah. i.ALLAH.

皆、ご卒業おめでとう、これから先もよろしくお願いします。


wallahualam...

2 comments:

Habibah said...

Sotsugyou onedetou!!! Wuuu tak sabar nak jmpe kat cni nnt!!

hoshizora said...

arigatou kak bib, i.allah, mata nihon de aou!