Friday, October 25, 2013

ALLAH itu dekat. sangat. sangat dekat.

Assalamualaikum,




setelah agak lame tak bukak. actually ade je jenguk2, lol jenguk2 blog sendiri, entah ape2 ek,.
tapi xde ilham pulak nak pos ape.


hari ni just nk share. lately rase macam byk fikir psal benda-benda yang tak patut difikirkan pun. so doa2 lah supaya Allah bagi kesibukan supaya dapat lupakan sikit-sikit pasal benda2 mengarut tersebut. 

dan alhamdulillah rasa macam Allah menjawab permintaan, dan rasa sangat sibuk, taklah sangat, tapi sibuk la jugak. ketung-ketang jugak la mesej yang masuk ke handphone. gituuu :P


makanya nak cakap, ALLAH tu mmg sentiasa ada, sentiasa dekat dengan kita. kadang-kadang kita tak perasan yang kita meletakkan ALLAH sebagai pilihan terakhir. nauzubillah. kadang-kadang kita terbergantung harap pada benda lain dulu, and bila tak dapat, baru kita kembali pada ALLAH. tak boleh lah mcm tu ye. saye ni ingatkan diri saya juga. :)



“Dan Apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku, maka katakanlah sesungguhnya Aku dekat. Aku mengabulkan doa orang yang memohon apabila ia memohon kepadaKu. Maka hendaklah mereka memenuhi (panggilan/perintah)Ku, dan beriman kepadaKu agar mereka mendapat petunjuk (bimbingan)”. 
(Al-Baqarah: 186)


ALLAH itu dekat. mari berlari kearah-Nya.

oh dan lagi satu, ini peringatan untuk diri sendiri dan insyaALLAH untuk anda semua juga.

"apabila kita merasakan bahawa gerabak tarbiyyah(islam) ini memerlukan kita, fikir balik! sebenarnya kita yang memerlukan tarbiyyah(islam)"

like, kita memerlukan, kita tak diperlukan pun :P

jya, wallahualam.

No comments: