Wednesday, October 3, 2012

thabat, pahit tapi manis




Assalamualaikum,,,

like seriously dah lame sgt xupdate ni,,, selalu nya seronok bercerita pasal pengalaman tarbiyyah. tapi dah lame xmenulis pasal tarbiyyah di sini. ye. tepat sekali. blog ini bukan tempat luahan perasaan. walaupun ianya pernah menjadi tempat luahan perasaan. pernah. tapi cukuplah, untuk menjadi seseorang yg bermanfaat kpd org lain, luahan perasaan tolak tepi. tapi update pasal diri mungkin boleh dimaafkan lg,, heee. sbb saya manusia biasa, yg dikurniakan otak oleh ALLAH untuk menulis, dan kerana saya ini manusia, maka ada ketika nya saya juga kehabisan idea untuk menulis. ini spesis manusia yg mengaku dirinya manusia bila melakukan kesalahan. semoga terus ingat bahawa diri ini hanya manusia, eh silap, diri ini hanya HAMBA apabila berjaya i.ALLAH. 




Alhamdulillah semester pertama sebagai pelajar univeristi, ecceh.. berakhir sudah, masuk sudah 2nd semester. result? pencapaian? oh xperlu la nk cerita kat sini, cukuplah saya katakan, sikit atau banyak tetap rezeki, tetap nikmat dan tetap ujian. Alhamdulillah.

hari raya? Alhamdulillah sempat beraya dgn family terchenta. seronok? of course. atarimae!! heee. rasa xsabar nak habis belajar. bukan sbb nk kerja, tapi nak balek duduk rumah dgn family.oh homesick. tapi takde ape nak dikesalkan, malah bersyukur. di sini, tempat yg jauhnya 7jam naik flight dari malaysia inilah bertemunya saya dengan si DIA. si DIA yg bernama TARBIYYAH. semoga saya terus jatuh cinta dengannya, kerana cinta itu sahaja yg akan membawa saya kepada PENCIPTA saya. *senyum manis2!

tapi thabat itu bukan macam kelip mata. tidak. tidak sesenang itu. tapi itu juga bukan alasan untuk melarikan diri dari tarbiyyah. ye. ketika menulis post ini teringat kalimah ALLAH yg satu itu.

"wahai orang-orang yg beriman! mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?" As Saff : 2


Allahu Allah. tahu akan kebenaran, tapi saat ianya tidak menguntungkan maka kita menolak. jalan ini sumpah xtipu panjang. tp manis. bukan mula2, tapi di penghujung. 

ya ALLAH, tiada lain yg aku minta selain kekuatan untuk thabat. 

thabatkan aku dan mereka. amin ya rabbul alamin.


1 comment:

Basil Hibiscus said...

Moga terus kuat di bumi sakura!

first time melawat blog ni. salam perkenalan :)


jemput baca blog kami juga: www.basil-hibiscus.blogspot.com :)