Wednesday, February 8, 2012

alhamdulillah =)

saye seorang sahaja perempuan yg akn ke sane, dan di sana hanya ade seorang saje senpai(senior) perempuan


bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum, alhamdulillah, just nk beritahu kpd yg tidak tahu,ecece...

alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah, pada hari yg sama saye keluar dgn kwn2 integomb saye, saye dpt berita yg saye telah diterima masuk ke


YAMAGATA UNIVERSITY

tiada kata yg dapat diungkap, setinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat ILLAHI, kerana memberikan kejayaan ini.seperti yg saye tulis disini, itulah pilihan2 yg saye buat, dan alhamdulillah, saye dapat apa yg saye impikan.pilihan pertama saye.

tapi kan, perasaan risau dan takut untuk terbang ke negara matahari terbit tu bertambah-tambah pulak skrg. hanya ALLAH yg tahu bagaimana harus saya berhadapan dgn dunia universiti yg jauh lebih mencabar lagi nti.

memikirkan subjek ape, mcm mane sye nk berkawan dgn org2 jepun, konpom2 lah saye seorg je rakyat malaysia dlm kelas tu nanti, atau mungkin ade student malaysia, tapi bukan melayu dan beragama ISLAM macam saye.

xpe, la tahzan. innALLAHa maana.insyaALLAH, kalau masih diberi izin untuk bernyawa, saye akn terbang dan menjejak bumi sakura itu, dan tujuan saye ke sane bukan sahaja untuk belajar tp juga membawa mandat besar sebagai da'ie, pendakwah, pendakwah pada diri sendiri dan juga org lain insyaALLAH. sahabat2 seperjuangan sekalian, jika saye jatuh, sambutlah tgn saye, dan bimbinglah saye. biiznillah.


sahabat2 ibt, aaj, dan ktj dan semua, yg mungkin sdg menunggu panggilan universiti,kita mmg sentiasa bermimpi sampai ke bintang, tapi kdg2 kite jatuh terjelopok dekat awan-awan nano, tapi harus diingat, bersyukurlah, at least kite xjatuh gedebuk ats tanah, and kena reflet diri balik, minyak roket kite tuh penuh x untuk kita sampai kat bintang sebenarnya, atau hanya cukup sampai ke awan nano je, same juga, impian tinggi melangit, tapi usaha seciput je, mcm mane tuh? dan yg paling penting, ALLAH xpandang natijah, tapi ALLAH tgok usaha kita. belajar dan bekerja itu ibadah, same je mcm solat, kalau kita belajar bagai melepas batuk ditangga, samalah jugak mcm solat yg tidak sempurna. peringatan untuk saya dan anda juga.

wallahualam.



5 comments:

Nabilah Yunus said...

mabruk 'alaiki :) study leklok kat sana. jaga iman, jaga hati. inshaAllah kheir..

Syakirah Azami said...

mabruk 'alaik sahabat! aku excited gile ni haaaa.

hoshizora said...

terima kaseh sahabat2! insyaALLAH, semoga ALLAH memeliharaku.

anjang said...

semoga lancar semuanya tiq..
daito, tendo, mogami river, ubayu.. yamagata tempat yg scenic kot..!!^^

Nur Izzati Abdul Rahim said...

atiq...hati2 kt sane..have a safe journey.. leaving u with allah's care~ <3